1. virallinen harjoituspäivä potkaistiin käyntiin edellistä päivää lämpimämmässä säässä. Briefingin sääennuste lupasi pääosin kuivaa keliä tehtäväalueelle ja mahdollisesti joitakin cumuluksia mäkisemmille alueille. Termiikin irtoamislämpötilaksi annettiin 28 astetta.
JS kävi teknisessä tarkastuksessa ennen lähtöryhmitystä ja muilla muodollisuudet ovat edessä torstaina. KA ehdittiin teipata Unkarin kisojen tyylillä YA:ksi, mutta huomattiin, että sellainenkin kone oli jo kisassa mukana, joten KA:sta tulee lopulta KAI – kai. Askarteluvälineet tämän hankkeen toteuttamisen löytyivät paikallisesta kirjakaupasta punaisen kontaktimuovin muodossa.
Hinaukset alkoivat puolen tunnin lykkäyksen jälkeen klo 12.30. Hinaukset kuitenkin venähtivät, kun hinauskoneiden polttoaine rupesi käymään vähiin ja ne joutuivat tankkaamaan kesken kisahinausten. Asiaa mutkisti vielä se, että aikaisemmin aamulla oli tuotu polttoainelasti ja jostain syystä tankkausjärjestelmää ei saatu käyntiin sen jäljiltä. Tästä aiheutui ylimääräinen viive hinauksiin, jotka saatiin vietyä loppuun noin 120 minuutissa ensimmäisenä gridanneiden Harrin & Visa-Matin ollessa viimeisiä vuorollaan hinattuja 14.34. Vakioluokka oli tässä vaiheessa jo pitkällä päivän tehtävällä.
Cumuluskeliä näytti tulevan lopulta ennustettua enemmän ja päivän nopeimmat lensivät n. 140 km/h tehtävänopeuksia.
Muhkurainen kenttä taisi vaatia ensimmäisen uhrinsa tänään ja ainakin yksi kone käytiin hakemassa pois keskeltä kenttää laskutelineen antauduttua röykytyksessä.